ΙΟΥΛΙΟΣ   2002

Φέρμα σε εκπαιδευτικό!
Φέρμα με συναίνεση στην Κοπαϊδα!!
Φωτο: Κώστας Γκριτζάλας


Γ.Σουρλάγκας , 1-7-2002
Καλημέρα συνάδελφοι.
Μια μεγάλη κυνηγετική περιοχή , η περιοχή των Τρικάλων απέκτησε δικτυακό τόπο με την Σελίδα του Κυνηγετικού Συλλόγου Τρικάλων. Είναι μια πολύ προσεγμένη δουλειά .
Επισκεφτείτε την !! : www.kstrikalon.gr
Μιχάλης , 9-7-202
Μια και πλησιάζει ο καιρός, μήπως ξέρεικάποιος που μπορώ να βρω πληροφορίες για τις ζώνες διάβασης αποδημητικών πουλιών; Όπως για παράδειγμα ο χάρτης που έχει στησελίδα του ο Κυνηγετικός Σύλλογος Τρικάλων για την περιοχή του;
Μ'ενδιαφέρουν: Θεσσαλία, Στερεά, Εύβοια,Πελλοπόννησος. Είχα βρει στο διαδίκτυο, αν θυμάμαι καλά στησελίδα του υπουργείου (περιβάλλοντος), κατάσταση των ζωνών διάβασης μετα σύνορα που τις καθορίζουν αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να την ξαναβρώ. Μήπως γνωρίζει κάποιος;Ευχαριστώ/ Μιχάλης
Στρατής
Καλημέρα Συνάδελφοι, Συγχαρητήρια στον Γ. Πέππα για την εκλογή του στο ΔΣ του ΟΚΑΔΕ...
Τα σκυλιά μου (pointer & Kurzhaar αρσενικά) είναι πλέον σχεδόν 10 ετών... (συν/πλήν 2 μήνες)
Επειδή αυτά τα σκυλιά είναι τα πρώτα που έχω (τα αγόρασα όταν άρχισα να κυνηγάω το '92), έχω αρχίσει να ανησυχώ για το μέχρι πότε θα μπορούν να κυνηγάνε αποδοτικά...Μέχρι πέρυσι δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα, ούτε καν στα ορτύκια με πολύ ζέστη που κυνηγούσαν άνετα μέχρι αργά το πρωί...Μόνο η λίγο ασπρισμένη μουσούδα του Kurzhaar προδίδει την ηλικία.
Για να προετοιμαστώ πρακτικά (ψάξιμο για καινούριο σκύλο) αλλά και ψυχολογικά, έχει κάποιος εμπειρία με σκυλιά που γέρασαν στα χέρια του; Μέχρι πότε κυνηγάνε καλά; Μετά θα κουράζονται πιο εύκολα και ειδικά στις ζέστες κλπ ή λόγω π.χ. αρθριτικών δεν θα μπορούνε καν να τρέξουν; Συμπτώματα;
Ευχαριστώ πολύ...
Γ.Πέππας
Φίλε Στρατή.. καλησπέρα, σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Τώρα όπως και εσύ έχω και εγώ δύο βετεράνους τα πόιντερ Ρενο και Ρόζα, είναι περίπου 11 χρονών. Τα σκυλιά κυνηγάνε καλά ακόμη ειδικά η σκύλα, ο αρσενικός πιο μεγάλος και βαρύς τον είδα φέτος αρκετά πεσμένο στις πρώτες εξόδους στην πέρδικα μετά από 2,30-3 ώρες έψαχνε ίσκιο όταν μπορούσε... Είναι σκυλιά πολύ κυνηγημένα , ειδικά πέρδικα , άρα καταπονημένα και τα κοντέρ.... τους έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα, βέβαια είναι άψογα από υγεία και διατροφή. Πιστεύω ότι και φέτος θα κυνηγήσουν καλά , μερικές αμφιβολίες στον γέρο για πόσες ώρες θα αντέξει στην πέρδικα στην αρχή με τις ζέστες...... τίποτε άλλο όμως. Δεν θα ανοίγεται τόσο πολύ στην μπεκάτσα και τα παρυδάτια πιστεύω, ακόμη καλύτερα για μένα .
Το πόσο αντέχει ένα μεγάλο σκυλί εξαρτάτε από την υγεία του, διατροφή του, κατασκευή του και τον ψυχισμό του . Υπάρχουν σκυλιά που σιγά σιγά θα πέφτουν και θα καταλάβεις ότι πια κάνουν ότι μπορούν και άλλα που θα κυνηγάνε καλά αλλά ξαφνικά θα πέσουν απότομα και θα τα χάσης από την ξαφνικά αλλαγή και τόσες άλλες περιπτώσεις.
Οπωσδήποτε πρέπει να βάλεις νέο ζώο στο κουμάσι σου άμεσα , ώστε 1-2 χρόνια να είναι έτοιμο αν πάρεις κουτάβι και να ξεκουράσεις και τα μεγάλα. Επίσης για να τα βοηθήσεις θα πρέπει να τα διατρέφεις σωστά , αν είναι ξηρά τροφή να είναι καλή ποιότητας και αυτή που πρέπει για την ηλικία τους , δεν κάνει καλό να δίνεις με πολλές πρωτεΐνες , λόγο νεφρών κλπ
Φιλικά , Γιώργος Πέππας
ΥΣ:Ότι άλλο θέλεις να με ρωτήσεις και αν το γνωρίζω και μπορώ είμαι στην διάθεση σου.
Κ.Γκριτζάλας
Δεν πιστευω οτι τα σκυλια εχουν προβλημα να κυνηγανε αναλογα με την ηλικια..ειναι κατα την αποψη μου θεμα προπονησης και ιδιοσυγκρασιας σκυλου. ειχαμε σκυλια που κυνηγησανε εως 16 ετων...και τα ιδια περδικα μεχρι 14 ετων..φυσικα δεν αποδιδανε οπως νεοτερα αλλα κυνηγαγανε κανονικα..!Ειχαμε και σκυλια που σε ηλικια 8 ετων σερνοντουσαν...πιστευω οτι αυτο ο καθενας το βλεπει μονος του στον σκυλο του και αναλογα πραττει..!
Διατροφη ειμαι κατα των ξηρων τροφων που μονο περιστασιακα δινω στα σκυλια μου..μια δυο φορες την εβδομαδα .. τους μαγειρευω μονος μου ..μακαρονια..κοκκαλα απο χασαπη με μεδουλι..λαδιμε ρυζι και κρεατα κλπ..!αν δεν μπορω καθημερινα κανω το φαι 4-5 ημερων...προσωπικα πιστευω οτι η ξηρα τροφη συνεχεια και δεν αρεσει στο σκυλι και του κανει κακο..
Περιοδο κυνηγιου...παρτε μακαρονι..ρυζι..και βαλτε κομματια απο λιπος γουρουνιου που εχουν απο γδαρμενα οι χασαπηδες και τα δινουν τζαμπα...ειναι βομβες ενεργειας..με μετρο και δινει τετοια γιαλαδα στο τριχωμα και δυναμη που δεν λεγεται.. προσοχη στην ποσοτητα...ειναι δυναμιτες μονο εφοσον κυνηγαν εντατικα..!

Κατι αλλο.. Μου εστειλαν μυνημα απο ΤΗΛΟ ..το νησι με τον περιφημο δημαρχο γιατρο αντικυνηγο..εφαρμοζουν ενα προγραμμα ΤΗΛΕιατρικης και θα βοηθησω ως δερματολογος..αν καποιος συναδελφος γιατρος θελει να βοηθησει τους αποκομενους νησιωτες μας ας μου το πει να τον ενημερωσω.!!
Γκριτζαλας


Στρατής
Γιώργο, Σε ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες... συμφωνώ απολύτως με όσα έγραψες, τα είχα υπ'όψιν μου εξάλλου. Απλώς όσον αφορά στην αγορά νέου σκύλου, εφόσον σκοπεύω να αγοράσω ξεκινημένο και όχι κουτάβι (χόρτασα με το μεγάλωμα αυτών των δύο, και τώρα δεν έχω τον ίδιο χρόνο για εκπαίδευση όπως 10 χρόνια πριν...), θα κάνω την αγορά μόλις τα σκυλιά που έχω δεν με καλύπτουν πλέον, οπότε "θα βγούν στη σύνταξη" ή θα κυνηγάνε λίγες και καλές φορές.
Δύο απορίες μόνο, όσον αφορά τις τροφές. Στα σκυλιά δίνω ξηρή τροφή (επί σειρά ετών Purina και τώρα Flatazor). Την Flatazor την βρίσκω πολύ καλύτερη ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, και νομίζω ότι αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για δοκιμές. Τα συγκεκριμένα σκυλιά τα ταλαιπωρώ πολύ μέσα στη σεζόν, οπότε υποθέτω ότι έχουν ανάγκη απο τροφή υψηλών προτεινών.Σε λιγάκι θα αρχίσω να ανακατεύω την τροφή που δίνω τώρα (συντήρησης) με τροφή υψηλής ενέργειας, ώστε απο 20 Αυγ. μέχρι τέλος κυνηγιού να τρώνε μόνο τροφή υψ. ενέργειας. Για νέα σκυλιά πιστεύω πως αυτό είναι σωστό. Μήπως όμως τα συγκεκριμένα, πιο μεγάλα σκυλιά, θα έπρεπε τροφή υψ. πρωτείνης να τρώνε μόνο χειμώνα; Διότι τώρα το καλοκαίρι, λόγω ηλικίας αλλά και ζέστης κυρίως, επιβαρύνονται τα νεφρά και οπότε προκύψουν άλλα προβλήματα;
Γ.Πέππας
Φίλε μου , για τις μάρκες τροφών δεν θα ήθελα , ούτε είναι σωστό να πω πια είναι η καλύτερη κατά την προσωπική γνώμη μου πάντα, τουλάχιστον δημόσια. Αν θέλεις μπορώ να σου πω κάποια αποτελέσματα , από τεστ που έχω κάνει στις τροφές προσωπικά , λόγο επαγγέλματος και την δική μου εμπειρία , που έχω ταΐσει σχεδόν όλες τις καλές τροφές στο προσωπικό ε-mail.Αυτές που ανέφερες τις έχω ταΐσει .
Τώρα καλά κάνεις και ανακατεύεις σταδιακά τους δύο τύπους τροφής , αλλά θα σου έλεγα όχι τώρα , να περιμένεις ακόμη και να αρχίσεις να το κάνης από αρχές Αυγούστου για να μην επιβαρύνεις τα σκυλιά. Μην τους δίνεις ενέργειας από τον Αύγουστο μέχρι το τέλος κυνηγίου τους κάνεις κακό λόγο ηλικίας . Δώσε τους πιο ελαφριά τροφή ανακατεμένη και θα δεις θα αντέχουν και θα πηγαίνουν περισσότερο.
Ο οργανισμός του σκύλου δουλεύει όπως και του ανθρώπου , παίρνει όση ενέργεια χρειάζεται από τις τροφές και όσο και να του δίνεις εσύ θα πάρει αυτή που χρειάζεται μόνο , την υπόλοιπο την αποβάλει , αυτό σημαίνει τα διάφορα όργανα να φορτίζονται και να δουλεύουν πολύ περισσότερο , με μεγάλα τελικά προβλήματα στα μεγάλα σκυλιά...και πιο γρήγορο τερματισμό της δραστηριότητα τους ειδικά της κυνηγετικής.. Ειδικά τα μεγάλα σκυλιά ας κουράζονται δεν έχουν τόση μεγάλη ανάγκη ενέργειας άρα υπερτροφής..........Επίσης ξέχασα να σου πω τεράστια σημασία έχουν τα συστατικά της τροφής.
Εγώ πάλι δίνω τροφή στα μεγάλα ειδική για μεγάλες ηλικίας και με την έναρξη του κυνηγίου πάντα αναμιγνύω λίγο ενέργειας πάντα σε εξάρτηση με τον καιρό και πώς βλέπω τα σκυλιά. Επίσης τους δίνω με προσοχή κάποιες βιταμίνες για βοήθημα. Γιώργος Π
Γ.Σουρλάγκας, 10-7-2002
Καλημέρα συνάδελφοι.
Θα ήθελα να πω την γνώμη μου για την διατροφή των σκυλιών. Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενα του Γ.Πέππα και δυστυχώς δεν θα συμφωνήσω με τον φίλο μου τον Κώστα ως προς τα άμυλα. Τα πολλά άμυλα στην διατροφή των σκυλιών (μακαρόνια-ρύζι - ψωμί) δεν προσθέτουν τίποτα στα σαρκοφάγα σκυλιά και μάλιστα επιβαρρύνουν το πεπτκό τους σύστημα που ΔΕΝ έχει τους κατάλληλους "καταλύτες" για να τα αφομιώσει, με αποτέλεσμα να έχουν ενοχλήσεις . Ο Δρ. Μπασουράκος έλεγε ότι ο σκύλος χωνεύει πολύ πιο εύκολα ένα μεγάλο κομμάτι κόκκαλο (κότσι) από μια μικρή πατάτα!!! Μάλιστα όποιος ταϊζει με πολλά άμυλα τα σκυλιά του θα έχει παρατηρήσει οτι τρώνε συχνά χόρτα σαν ..κατσίκες. Αυτό το κάνουν στην προσπάθειά τους να προκαλέσουν εμετό στο "βαρύ" από τα άμυλα στομάχι.
Πριν πολλά χρόνια όταν οι σκυλοτροφές δεν ήταν τόσο διαδεδομένες και εγώ τάϊζα τα σκυλιά μου με αυτό τον τρόπο , αργότερα όμως είδα την μεγάλη διαφορά. Πρέπει πάντα να υπολογίζουμε οτι είναι και αρκετά χρονοβόρο το μαγείρεμα και αρκετές φορές δεν έχουμε τον αρκετό χρόνο γι'αυτό. Αλλά και τα πολλά λίπη ,αν και δίνουν πολλή ενέργεια (πρωτεϊνη )όπως λέει ο Κώστας και γιαλιστερή τρίχα , τις περισσότερες φορές δεν την χρειάζονται τα σκυλιά μας και κουράζονται να την αποβάλλουν τα νεφρά τους .
Εγώ ταϊζω χρόνια τώρα με την Flatazor Dinner ( μέση ποσότητα πρωτεϊνών) και τα σκυλιά μου πάνε το καλοκαίρι καθημερινά 2 βόλτες ωριαίες , μια το πρωί και μια το απόγευμα και την Κυριακή μια καλή 3ωρη το πρωί . Τον χειμώνα φυσικά πολύωρο κυνήγι. Πάντως εδώ θα πρέπει να προσθέσω οτι πάντα οι τροφές "κολυμπάνε" σε ένα ζουμί από κοτόπουλο! Αγοράζω κατεψυγμένα μικρά μπούτια κοτόπουλου και τα βράζω στην "χύτρα" (5 σκυλιά μεγαλόσωμα - τρία μπούτια - μισογεμάτη νερό) πάνω από τρία τέταρτα ώστε να μαλακώσουν τα κόκκαλά τους σε σημείο να "λιώνουν " μαζί με το κρέας τους . Αυτή η σούπα μαζί με την ξηρά τροφή κατά την γνώμη μου είναι ιδανικός συνδυασμός .
Είχα σκυλιά που κυνηγούσαν πέρδικα έως τα 12-13 χρόνια τους, και τώρα έχω δύο , 10 ετών που δεν τα βλέπω ακόμη να "φρενάρουν" . Βέβαια η προσωπική γνώμη του καθενός μας βγαίνει και από τα αποτελέσματα που έχει στα σκυλιά του ο δικός του τρόπος διατροφής, γι'αυτό και δεν πρέπει να είμαστε δογματικοί .

Κώστα δεν ξέρω αν διάβασες τα κείμενα του Κ.Συλλόγου Ρόδου στην Σελίδα μας για το θέμα της Τήλου και τον Δήμαρχό τους. Πάντως αν θέλεις να βοηθήσεις εκεί ,θα κάνεις καλά να μην δηλώσεις οτι είσαι κυνηγός!!!
Γιώργος


Κ.Γκριτζάλας
Γιωργο ,τα αμυλα της πατατας ποτε σε σκυλια..δημιουργουν προβληματα συμφωνω...εγω ποτε δεν δινω πατατα ...ουτε ειπα κατι τετοιο..το ρυζι με μακαρονι ομως δινεται αφοβα σε μικρες ποσοτητες..
ΤΗΛΟΣ
Μου στειλαν μυνημα για να τους βοηθησω σε τηλειατρικη ..εγω θα δηλωσω κυνηγος..αν τους πειραζει με γεια τους και χαρα τους...με εχουν αναγκη δεν τους εχω,,,,....!!
Οσο για τον υπευθυνο καθηγητη του Πανεπιστημιου Πιζας που ειναι επικεφαλης του προγραμματος ΕΝΡικο καβινα το ονομα του ειναι γνωστος μου και ειναι κυνηγος και γραφει και κυνηγετικα βιβλια..μηπως πρπει να ρωτηθει ο δημαρχος πως δεχεται την βοηθεια του..(το καταθετω υπευθυνα)
Γκριτζαλας
Θ.Μπατσέλας
Ποιά είναι η σύσταση των έτοιμων ξηρών ζωωτροφών και απο ποιά περισεύματα βιομηχανιών ετοιμάζονται? Ξέρει κανείς την αναλυτική σύσταση?
Θωμάς
ΒΑΙΟΣ-ΣΕΡΡΕΣ
ΓΕΙΑ ΣΑΣ, Εγώ χρησιμοποιώ μόνο σκυλοτροφες και συγκεκριμενα την PEDIGREE. Εγώ πιστεύω ότι η πιο καλή λύση είναι σκυλοτροφή με κάποιο ζωμό.
Στείλτε σας παρακαλώ καμια εικόνα καλη και μεγάλη για να κάνω μια μπλούζα. ΣΤΟ gaios64@otenet.gr Τελος αφού μαζευτίκαμε τόσοι πολοί γιατι δεν κάνουμε κανενα chat.
ΒΑΙΟΣ-ΣΕΡΡΕΣ
Παντελής Οικονόμου.
Καλημέρα παιδιά,
Ενδιαφερουσα συζήτηση μια και όλοι προσπαθούμε να κάνουμε οτι καλύτερο για τα ζώα μας.Διάβασα όλες τις απόψεις και νομίζω οτι όλες έχουν κάποια σωστά επιχειρήματα.Γεγονός είναι και νομίζω οτι το ξέρουμε όλοι οτι οταν μπορούμε να μαγειρέψουμε είναι οτι καλύτερο οσο και να μας λένε οτι οτι η ξηρα τροφή είναι εξαιρετικές.Φυσικά οταν έχουμε αρκετά ζώα είναι δύσκολο αν όχι αδύνατο και το να μαγειρεύουμε κοστίζει και σε χρονο αλλά και σε χρήμα.Προσωπικά μαγειρεύω εκτος απο σπάνιες περιπτώσεις που δεν έχω χρόνο.Αγοράζω κιμά κατεψυγμένο που ανακατευεται με τα μακαρόνια η το ρύζι και συμπληρώνω λιγα λαχανικά, κάθε 2 ημέρες συμπληρώνω και με αυγά.Επίσης νομίζω οτι ακόμα και σε ηλικιωμένο ζώο βοηθάει το γάλα σε σκόνη που μπορούμε να βρούμε σε κάθε pet shop.Υπάρχει βέβαια πρόβλημα όταν είμαστε σε πολυήμερο κυνήγι οπου δεν έχουμε αυτές τις...πολυτέλειες και τα ζώα μας τις πρώτες ημέρες παρότι κουρασμένα δεν δείχνουν να πολυσυγκινούνται απο την ξηρά τροφή και ουτε καν την αγγίζουν.
Βοηθάει λίγο εάν λίγες μερες πρίν απο το κυνήγι αναμειγνύουμε το μαγειρευτό με σταδιακά αυξανόνεμη ξηρά τροφή. Προσωπική μου γνώμη είναι οτι απο ξηρές τροφές πολυ καλή ειναι η Hill/s.Γ.Σουρλάγκα ΄χεις δίκιο για τα άμυλα και οτι χρειάζονται περισσότερη πρωτεινη για να μην ...πολυβόσκουν το έχω ξαναακούσει, νομίζω όμως πως είναι και θέμα ζώου και οργανισμού,σε 2 ζώα με την ίδια διατροφή έχω δεί το ένα να βόσκει σαν... κατσίκι και το άλλο να μην τρώει χόρτα..(κατσικια είδες η σκυλια αγόρι μου:::: ) σε πρόλαβα Γκριτζάλα μην το πείς...!!!!!!
Φιλικά, Παντελής Οικονόμου.
Μάκης
Καλημέρα σε όλους, μια και πιάσαμε τη διατροφική συζήτηση, πέρα των απόψεων του Κώστα (Γκριτζάλα) περί μαγειρευτού φαγητού μπορούν να τοποθετηθούν και οι υπόλοιποι στη "βέλτιστη συνταγη";
Εγώ μαγειρευω χρησιμοποιώντας μπούτια κοτόπουλου (a la Σουρλάγκας..) και στο ζωμό βάζω ρύζι και μακαρόνια. Μια και το θέμα με τα άμυλα είναι γνωστό έχετε να προτείνετε καλύτερη λύση στο συμπλήρωμα;
Τί γίνεται με τις συγκεντρώσεις σε Χαλκίδα και Αθήνα; Δεν ακούω νέα και ανησυχώ... ΠΕριμένω προτάσεις και για κανένα εκπαιδευτικό!
Φιλικά, Μάκης
Γιώργος
Ωραίο Μάκη!! ........A la Surlagas!!! Κάντη σωστή τη συνταγή και βάζε σκυλοτροφή ..κολυμπητή ..με λίγα μακαρονορύζια.. a la gritzala!!! Κοίτα να δείς που θα βγάλουμε και βιβλίο συνταγών για ....ζώα ...συντροφιάς!!
Φιλικά Γιώργος
Στρατής
Καλημέρα παιδιά, Και εγώ στην αρχή (πριν 10 χρονάκια) μαγείρευα για να ταίσω τα σκυλιά μου. Δεν είναι επι του θέματος η ταλαιπωρία ή τα λεφτά ή η βρώμα στο σπίτι (και η μαμά να φωνάζει). Υποθέτω ότι εφόσον άλλα και άλλα κάνουμε για τα σκυλιά μας, αυτό είναι το λιγότερο.
Στην ουσία του πράγματος όμως, πιστεύω ότι όπως και σε κάθε πράγμα στη ζωή, υπάρχει πάντα ο κατάλληλος άνθρωπος που εξειδικεύεται σε κάθε αντικείμενο. Όσα και αν ξέρω για αυτοκίνητα, ποτέ δεν θα ξέρω όσα το παιδί του συνεργείου, και ποτέ δεν θα έχω ήσυχο το κεφάλι μου όταν οδηγάω στο βουνό, άμα έχω κάνει μόνος μου service στο όχημα...
Ομοίως με τις τροφές, σίγουρα η Purina, Flatazor, Hill's ή τόσοι άλλοι ξέρουν περισσότερα από εμάς... Εγώ όταν μαγείρευα, έβαζα μακαρονάκι και κιμά. Μετά ανακάλυψα (έμαθα, ρώτησα κλπ) ότι καλά είναι και τα αβγά... Πόσα να βάλεις; Κάθε πότε; Γάλα; Ζουμί κοτόπουλου; κοκ κοκ.
Όσον αφορά στο κατά πόσο αρέσουν στο σκύλο, αυτό δεν λέει τίποτα. Όταν τα σκυλιά μου "κλέβουν" κανένα κομμάτι ψωμί ή κόκκαλο, κάνουν σαν λιμασμένα... δεν σημαίνει ότι το ψωμί είναι και διατροφικά καλό...
ΜΦΧ,Στράτης
ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
Εγώ είμαι της άποψης ότι στην διατροφή των σκύλων μας θα πρέπει να ακολουθελιτε μια μέση λύση. Δηλαδή η διατροφή τους να αποτελείτε βασικά από μαγειρεμένο φαγητό (όπου ξέρουμε ποιοτικώς τι τους δίνουμε να φάνε) και σε ενδιάμεσα διαστήματα με κροκέτες ώστε και να μάθουνε να τις τρώνε αφού σε κάποιο πολυήμερο ταξίδι μας αναγκαστικά θα ταίστούν με αυτές.
Οι κροκέτες έχουν το προνόμιο να είναι για πάντα ένα έτοιμο φαγητό αλλά έχω τις επιφυλάξεις μου ως προς τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τους. Δεν αναφέρομαι σε συγκεκριμένη εταιρία αλλά σε όλες.
ΠΟΛΥΜΕΝΑΚΟΣ ΝΙΚΟΣ
Μ.Μαντέλας , 11-7-2002
Αγαπητοί φίλοι, ο σκύλος είναι βασικά σαρκοβόρο θηλαστικό οπότε η βάση της διατροφής του είναι το κρέας. Δεν αρκεί όμως μόνο κρέας διότι είναι απαραίτητα και τα υπόλοιπα συστατικά που όπως έχουν μελετηθεί για τον άνθρωπο έτσι μελετηθήκαν και για τα ζώα και καταδείχθηκε η χρησιμότητά τους. Τα συστατικά αυτά (βιταμίνες, οργανολύτες κτλ) δεν μπορούν να δοθούν στον σκύλο μόνο με την μαγειρευμένη τροφή διότι ακόμη και αν τα γνωρίζαμε όλα δεν θα μπορούσαμε να τα δώσουμε στις κατάλληλες αναλογίες.
Η γνώμη των ειδικών συγκλίνει σε μία ξηρά τροφή υψηλής ποιότητας (η οποία να στηρίζεται σε κρέας και όχι σε παράγωγα κρέατος). Συμπλήρωμα της τροφής αυτής με ζωμό κρέατος (κοτόπουλου κτλ) δίδει στο ζώο επί πλέον λιπαρά οξέα, τα οποία βελτιώνουν την στιλπνότητα της τρίχας και ειδικά την περίοδο του κυνηγίου αυξάνουν την αντοχή και την διάρκεια σε καταπόνηση. Με την πάροδο της ηλικίας είναι καλύτερα να περάσει το ζώο σε ξηρά τροφή με κατάλληλη αναλογία πρωτεϊνών για να μειωθεί η καταπόνηση του νεφρικού συστήματος.
Εφαρμοζοντας τα ανωτέρω δεν είχα ποτέ πρόβλημα με τα σκυλιά μου. Ενα πόιντερ στενού μου φίλου που διατρέφεται με τον ανωτέρω τρόπο διάγει το 13ο κυνηγετικό του έτος με σφρίγος και πάθος χρονιάρικου κουταβιού. Τελικά μάλλον οι απόψεις των περισσοτέρων μας συγκλίνουν και αυτό με ευχαριστεί ιδιαίτερα διότι δείχνει οτι είμαστε στην σωστή κατεύθυνση.
Νάστε όλοι καλά ,Μιχάλης
Καρανάσιος Κώστας , 11-7-2002
Αγαπητοί φίλοι, Παρακολουθώ από καιρό τη σελίδα κι είναι η πρώτη φορά που γράφω.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω κατ' αρχήν και από αυτό το βήμα τον κ.Σουρλάγκα για το χρόνο που αφιέρωσε για να απαντήσει σε προσωπικά μου ερωτήματα.
Να συγχαρώ τα παιδιά που είχαν την ιδέα δημιουργίας του ΩΡΙΩΝΑ (μερικούς πρωτεργάτες του γνώρισα κατά τη διάρκεια της έκθεσηςDIANA 2002).
Να ευχηθώ στον Πέππα Γεώργιο καλή επιτυχία. η συμβολή του θα είναι καθοριστική, πιστεύω, για όλους μας.
Ολους εσάς που κρατάτε το διάλογο σε αυτό το επίπεδο.
Φέτος, ίσως υπάρξει μια κυνηγετική άδεια λιγότερο (η δική μου). Ο σύντροφος και φίλος ασθενεί βαριά από την κατάρα.....λεισμανίαση.....και που κουράγιο να σηκώσεις όπλο.
Να είστε όλοι καλά! Καρανάσιος Κώστας
Δ.Χριστοδουλάκης , 12-7-2002
Καλημέρα φίλοι μου,
Σχετικά με τη διατροφή του κυνηγετικού σκύλου, θυμάμαι τα λόγια μιας διάσημης Αγγλίδας εκτροφέα του περασμένου αιώνα η οποία έλεγε: "Προτιμώ να δω τα ζώα μου να πεθαίνουνε, παρά να τα ταΐσω οτιδήποτε άλλο από ωμό κρέας".
Οι Aγγλοι εκτροφείς και κυνηγοί συνηθίζουν ακόμα και σήμερα να ταΐζουν τα σκυλιά τους με ωμό κρέας αποκλειστικά. Όταν κάποτε ρώτησα ένα από αυτούς γιατί, μου απήντησε φυσικότατα, "γιατί είναι η τροφή που η φύση τους έμαθε να τρώνε, δε θα πάμε εμείς κόντρα στη φύση, αλλά ούτε στα ένστικτα των σκυλιών μας".
Όσες φορές το δοκίμασα με δικά μου σκυλιά, είδα προβλήματα δυσπεψίας αρχικά, αλλά δαιμονισμένη φυσική κατάσταση αργότερα. Κοστίζει όμως πολύ, γιατί με κατιμά, δεν γίνεται δουλειά.
Αυτά τα ολίγα, Δημήτρης
Κ.Γκριτζάλας
Aγαπητοι φιλοι , Επειδη πολλοι τυρανιουντε απο το καλαζαρ και επειδη πολλοι ταζουνε πολλα ..θα σας πω μερικα πραγματα σταρατα για να βγαζετε συμπερασματα τι να κανετε!
1) το σκυλι θεραπευεται οχι ομως παντα
2) Δεικτης της σοβαροτητας ειναι αν οταν εμφανισθουν τα συμπτωματα εχει Κρεατνινη ουρια ..και Ηπατικα πολλυ αυξημενα..αν οχι τοτε εχει πολλες πιθανοτητες να γινει καλα
3)Προφυλαξη:
Ζυλορικ 20μγκραμ -30 μγραμ την ημερα τις πρωτες δεκα καθε μηνα ..αρκει 40
η Θεραπεια πρπει να γιενται με πειβλεψη κτηνιατρου και μονο GLUCANTIN το οποιο ειναι και το μοναδικο φαρμακο
4)μετα την θεραπεια Ζυλορικ εφ ορου ζωης!
..Οτι θελετε περισσοτερο το συζηταμε!
Καρανάσιος Κώστας , 14-7-2002
Δεν υπάρχουν λόγια,
Για να ευχαριστήσω τον Κώστα Γκριτζάλα, ο οποίος ευαισθητοποιήθηκε από ένα μήνυμά μου και στο οποίο δεν ζητούσα βοήθεια, προσφέρθηκε ανιδιοτελώς και αυτοβούλως, ανάλωσε πολύτιμο προσωπικό χρόνο, κανόνισε τις λεπτομέρειες και ο φίλος Αρης παρακολουθείται πλέον κλινικά από αξιόλογους γιατρούς.
ΚΩΣΤΑ ΓΚΡΙΤΖΑΛΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Καρανάσιος Κώστας
Υ.Γ Οι ΚΥΝΗΓΟΙ είναι συνΑΔΕΛΦΟΙ
Mπαμπης Mηλιωνης , 16-7-2002
Aγαπητοι συναδελφοι, θα ηθελα την συμβουλη σας σχετικα με ενα κτηνιατρικο θεμα.
εχω ενα pointer αρσενικο 8,1/2 χρονων. τελευταια παρατηρησα σταγονες αιματος να βγαινουν απο το πεος του. Tα ουρα του δειχνουν κανονικα (χωρις αιμα). το αιμα βγαινει οταν δεν ουρει το ζωο σε μορφη αραιων σταγονων ενω δεν δειχνει να το ενοχλει. επειδη το σκυλι εχει κανει επεμβαση στο ματι του χορηγω αντιβιωση Augmentine 625mg . με αυτη την αντιβιωση οι κηλιδες σχεδον σταματησαν επισης αν και οι εξετασεις αιματος ειναι εντελως φυσιολογικες στις εξετασεις ουρων βρεθηκαν κυτταρα προστατη. Oι αλλες τιμες ειναι και αυτες φυσιολογικες. O κτηνιατρος με συμβουλεψε(μετα την εξεταση ) να κανει υπερηχο και αν πραγματι ειναι προστατης (καλοηθης) να προχωρησει σε αφαιρεση ορχεων.θα ηθελα να ρωτησω αν καποιος απο εσας ειχε στο παρελθον παρομοιο προβλημα με τον σκυλο του και πως το αντιμετωπισε. ειναι η αφαιρεση ορχεων η μονη λυση η μπορει να αντιμετωπιστει και με αλλους τροπους; τι γινεται αν παρουσιαστει κακοηθης ογκος; Γνωριζω τις τυχον αλλαγες συμπεριφορας των στειρωμενων σκυλων. Διαπιστωνεται αραγε αλλαγη συμπεριφορας στο κυνηγι; Γνωριζει ισως κανεις μετα απο τετοια επεμβαση την πορεια υγειας ενος σκυλου με αυτο το προβλημα, ειτε προκειται για καλοηθη ειτε για κακοηθη;
YΓ. το συγκεκριμενο σκυλι παρουσιασε φετος και καποιο μικρο προβλημα στην καρδια του το οποιο βελτιωθηκε μετα απο χορηγηση lasix . αν και ειναι ο κυνηγετικος μου συντροφος τα τελευταια 8.1/2 χρονια και το επομενο κουταβι δεν αναμενεται πριν τον φεβρουαριο, μηπως παρ' ολα αυτα θα ηταν προτιμοτερο μετα την επεμβαση να τον αποσυρω απο το κυνηγι;
ευχαριστω προκαταβολικα για οποιαδηποτε συμβουλη
Mπαμπης Mηλιωνης
Κ. Γκριτζαλας
Mπαμπη ..το οτι σταματησε η αιματουρια δειχνει οτι ειναι ουρολοιμωξη..αν ηταν κακοηθεια με την αντιβιωση θα συνεχιζοτανε..(αρα ουρολοιωξη ..βαρειας μορφης που επανηλθε)τωρα στην Γενικη ουρων κυτταρα προστατη δεν φαινονται ..φαινονται πλακωδη κλπ..τα οποια ειναι φυσιολογικα μετα απο ουρολοιμωξη ..σταδιακα με επαναλειψεις μετα απο εβδοαμαδες πρεπει να καθαρισουνε..
Τωρα αν και πρεπει να ρωτησω τον πατερα μου που ειναι κτηνιατρος και στα σκυλια οπως και στον ανθρωπο θα πρεπει να ανεβαινει η PSA ειναι μια ουσια που δειχνει αν ειναι ανεβασμενη αν υπαρχει προβλημα κακοηθειας προστατη..καντηνα.!Επισης και μια καλλιεργεια ουρων με αντιβιογραμμα προληπτικα γαιτι μπορει το Augmentin να μην τον εχει καλυψει απολυτα..!
Κ. Γκριτζαλας
Mπαμπης Mηλιωνης, 19-7-2002
Φιλε Kωστα,
Eυχαριστω πολυ για την συμβουλη σου, το μυαλο μου πηγε και εμενα σε ουρολοιμωξη αλλα το ζωο δεν παρουσιαζει πυρετο ουτε εχει υψηλα λευκα αιμοσφαιρια και δεν ουρει αιμα αλλα το αιμα βγαινει σε μορφη σταγονας μετα την ουρηση. Διαγνωση προστατη δεν εχει γινει ακομα με υπερηχο και πιστευω οτι αυτος θα ειναι ο μοναδικος τροπος για να δω επιτελους τι γινεται. Θα κανω τον υπερηχο το Σαββατο. Θα σε ενημερωσω σχετικα.Eλπιζω για το καλυτερο.
Σε ευχαριστω και παλι. Mπαμπης
Από :Βασίλης Χαραλαμπίδης. 20-7-2002
Προς: KYNIGOS.NET

Καύση των σιτοκαλαμιών
Διογένης , 28-7-2002
Synadelfoi, sxetika me ta tsimpimata apo oxia ekana mia mikri erevna kai paratheto sxetika kapoies plirofories alla kai erotiseis, kai perimeno ta sxolia sas eidika apo tous filous pou bgainoun stin perdika.
Antiofikos oros den vrisketai eukola sto emporio para mono me paraggelia. Alloste ginetai endoflevia kai etsi mono o ktiniatros mporei na tin efarmosei ortha.Pliroforiaka - ta tria eidi oxias tou Aigaiou kalyptontai mono apo ton antiofiko oro ANTI - SHAKE VENOM SERUM OLGX 21 tis etairias BEHRING. Ti kanoume loipon an to skylaki mas tsimpithei apo oxiakai mexri na ftasoume ston ktiniatro?
- Sigourevomaste oti einai tsimpima kai oxi kapoia ekdora H oxia afinei 2 entona simadia me ta dontia tis. Spania mporei na prolavoume na doume kai to fidi. - epidenoume me kapoio kordoni tin perioxi ligo prin to dagoma kai pros to meros tis kardias oste na epivradynoume tin poreia tou dilitiriou pros autin (oxi poly sfixta tin perioxi)
- Iremoumeto zoo. Ean einai nevriko to dilitirio eksaplonetai taxytera.O xronos pou exoume sti diathesi mas mexri ton antiofiko oro einai peripou 6 ores.Auto tha ithela na to epivevaiosei kapoios apo tous filous.
- ksena kai ellinika sites symfonoun oti DEN prepei na sxizoume tin perioxi me nysteri giati etsi epitaxynoume tin eksaplosi tou dilitiriou. Synistoun mono epidesi (oxi poly sfixti). DEN ROUFAME to dilitirio me to stoma. episis Oi ventouzes tou emporiou den efarmozoun sto trixoto tou skulou, opote min mpeite ston kopo na tis agorasete.
- Ksekinoume amesos gia ton ktiniatro kai ton eidopoioume kathodon oti tha xreastei antiofikos oros. einai profanes oti to skyli den prepei na perpatisei stin kathodo apo to vouno!

Erotisi :
Pws mporeis na kaneis epidesi otan to tsimpima einai p.x. sto stithos?
Simeiosi :
Meta apo symvouli ktiniatrou agorasa tin gnosti ydrokortizoni "Solu Cortef" (gia tous anthropous) prokeimenou na ti xrisimopoiiso se periptosi dagkomatos tou skylou apo oxia. (250 mg) kai mexri na kanoume antiofiko Prosoxi - H ydrokortizoni den einai antidoto. Afora mono to allergiko sok pou endexomenos na pathei o skylos.Ginetai endomyiika kai etsi mporei na ginei me ligi prosoxi apo ton kathena. Ostoso psaxnontas sto diadiktyo se kapoio arthro tou upland.... tonizei oti se periptosi dagkomatos prepei na apofeugontai oi kortizones!Kserei kaneis kati epautou?
filika,Diogenis


Γ.Σουρλάγκας , 29-7-2002
Φίλε Διογένη
Κυνηγάω χρόνια στα νησιά των Κυκλάδων και μένω σε ένα από αυτά. Οι οχιές είναι παντού! Εξω από το σπίτι μου βλέπω καθημερινά το καλοκαίρι. Τα σκυλιά μου τα έχουν δαγκώσει όλα και οχι μόνο μια φορά. Σχεδόν κάθε χρόνο έχουμε από ..ένα γύρω δαγκώματα σε όλα (έχω τώρα 5 σκυλιά)
Τα δαγκώματα από οχιές των Κυκλάδων δεν είναι και τόσο επικίνδυνα για τα σκυλιά. Αν είναι σε πόδι , το δένω με κάποιο κορδόνι ( Το δέσιμο δεν πρέπει να διαρκεί πάνω από 15 λεπτά! Το λύνω και αφού κυκλοφορήσει λίγο αίμα το ξαναδένω ) και πάμε γρήγορα σπίτι όπου του δίνω την κορτιζόνη που αναφέρεις ,250 mg. την μισή κοντά στο σημείο του δαγκώματος και την άλλη μισή υποδορίως στο σβέρκο! Το δαγκωμένο πόδι πρήζεται για μία ή δύο ημέρες , ανάλογα με το μέγεθος της οχιάς , και τέρμα! Πρόβλημα υπάρχει αν δαγκωθεί το σκυλί στην μύτη που είναι και το πλέον σύνηθες. Εκεί αν είναι μεγάλη η οχιά το πρήξιμο είναι σοβαρό και επιφέρει δυσκολία στην αναπνοή. Πρέπει τότε να γίνει γρήγορα η κορτιζόνη όλη στο σβέρκο και αν είναι εύκολο να συνδιαστεί και με άλλη ένεση που διευκολύνει την αναπνοή.
Αν το πρήξιμο είναι σοβαρό ίσως πρέπει να ακολουθήσει αντιφλεγμονώδη αγωγή και αντιβίωση για την μόλυνση που επιφέρουν πολύ συχνά τα δαγκώματα των φιδιών.
Αντιοφικός ορός δεν δίνεται πλέον στα σκυλιά λόγω των συχνών περενεργειών και της δυσκολίας εύρεσης και φύλαξής του.
Ολα τα παραπάνω ισχύουν για τα φίδια των νησιών και ΜΟΝΟ.
Γ.Σουρλάγκας
Διογένης , 28-7-2002
Φίλε Γιώργο, Σε ευχαριστώ πολύ για τις χρήσιμες οδηγίες.
Αναφέρεις κάπου το συνδυασμό υδροκορτιζόνης με κάποια ένεση που διευκολύνει την αναπνοή. Σου είναι εύκολο να αναφέρεις ποια είναι αυτή η ένεση? Αναφορικά με το μέγεθος της οχιάς, διάβασα κάπου ότι οι νεαρές οχιές καμμιά φορά είναι πιο επικίνδυνες γιατί βγάζουν όλο το δηλητήριό τους. σε αντίθεση με τις μεγάλες οι οποίες το κρατούν για επόμενη ενδεχόμενη άμυνα.
Επίσης, σχετικά με την αντιμετώπιση των δηλητηριάσεων οι οδηγίες που έχω είναι οι εξής:
- Προκαλούμε εμετό με αλατόνερο 'η κάποιο άλλο ανάλογο σκέυασμα,
- Χορηγούμε χαπάκι ενεργού άνθρακα για να αποροφήσει πιθανά υπολείματα του δηληλητηρίου στο στομάχι.
- Κάνουμε 6 (έξι) ενέσεις ατροπίνης και μετά από 10 λεπτά άλλες 6 (έξι) στο σβέρκο.
- Προσπαθούμε να εντοπίσουμε το είδος της ουσίας (πράγμα απίθανο στις φόλες)
- Πηγαίνουμε στον κτηνίατρο
Έχεις κάποιο σχόλιο σχετικά με τα παραπάνω? Φιλικά,
Διογένης
Γ.Σουρλάγκας
Η μεγάλη οχιά Διογένη έχει και περισσότερο δηλητήριο στην ...διάθεσή της, δηλ ογκωδέστερους αδένες , και γενικώς είναι γνωστό στα νησιά οτι αν η οχιά είναι μεγαλύτερη από 40 εκ. είναι ...δύσκολα τα πράματα!!
Εχω και εγώ ένα δάγκωμα στο πόδι μου (κουτουπιέ!) από μικρή οχιά , με δάγκωσε στη διάρκεια ...αγροτικής εργασίας στο κήπο μου. Το έδεσα , πήγα γρήγορα στο κέντρο υγείας που το άνοιξαν λίγο , το πίεσε αρκετά ο γιατρός να βγεί αρκετό αίμα, και τέρμα. Δεν πήρα φάρμακα καθόλου ,και είχα πρησμένο πόδι που πονούσε πολύ για μια εβδομάδα .
Η theofillin (Θεοφυλλινη) είναι μάλλον, κρατάω μια επιφύλλαξη δεν καλοθυμάμαι αυτή τη στιγμή ακριβώς το όνομα, το ενέσιμο για την αναπνοή αλλά πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται από κτηνίατρο.
Για τις δηλητηριάσεις έχει σημασία η αστραπιαία αν είναι δυνατόν χορήγηση αλατόνερου για πρόκληση εμετού .
Μόλις δούμε οτι το σκυλί τρέμει, δεν έχει καλή ισορροπία (κουνιέται, λικνίζεται δεξιά-αριστερά) και έχει σάλια, πρέπει χωρίς καθυστέρηση να προκληθεί εμετός. Το αλατόνερο σε επαναλαμβανόμενες δόσεις 1-1 , φέρνει πάντα καλό αποτέλεσμα. Ο εμετός πρέπει να είναι έντονος και συνεχής χωρίς να λυπάσαι το σκυλί καθόλου. Αλλωστε ...πεθαίνει!!
Η ενέσιμη απομορφίνη (μια αμπούλα) έχει και αυτή άμεσο αποτέλεσμα , (εμετό) και πρέπει να είναι και αυτή στο φορητό φαρμακείο μας.
Τα άλλα, δηλ χαπάκια άνθρακα, ατροπίνη είναι τα αμέσως επόμενα φάρμακα. Πρέπει να σώσουμε τον σκύλο πρώτα από τον επικείμενο θάνατο και μετά να του θεραπεύσουμε τις βλάβες.
Η πρόκληση εμετού πρέπει να γίνει στα πρώτα 5 λεπτά από την λήψη του δηλητήριου, δυστυχώς! Τα φυτοφάρμακα που χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια στις φόλες είναι πολύ δραστικά και δεν αφήνουν χρονικά περιθώρια να πάμε το σκυλί στο γιατρό. Αν το σκυλί πέσει κάτω πριν ακόμη του προκαλέσουμε εμετό ...είναι πλέον αργά! Το δηλητήριο έχει προχωρήσει στον εντερικό σωλήνα και δεν σώνεται με τίποτε!
Εκτός και αν είναι τυχερός ο σύντροφός μας και έφαγε φόλα ..μπαγιάτικια! Επειδή τα φυτοφάρμακα στο ελεύθερο περιβάλλον απενεργοποιούνται σχετικά σύντομα , από 6 έως 9 ημέρες , συμβαίνει και αυτό.
Γιώργος

Ολη η αλληλογραφία για το θέμα των αγώνων πρακτικού κυνηγίου.


Διογένης
Γιώργο ευχαριστώ πολύ. Η εμπειρία σου είναι πολύτιμη

JH
Γιωργο καλημερα!! Οντως οι πληροφοριες σου ειναι σημαντικες. Εγω εχω στο φαρμακειο μονο απομορφινη και ατροπινη, για τα χαπια ανθρακα δεν το ηξερα ουτε για το αλατονερο. Καιρος να τα προσθεσω. Μπορει το αλατονερο να χρησιμοποιηθει παραλληλα με την απομορφινη?
Εχεις κανενα νεο για τη ΝΕΑ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ?


Οχι παράλληλα ! Πρώτα απομορφίνη αν υπάρχει μια αμπούλα και αν δεν κάνει εμετό πράγμα σπάνιο, τότε το ...πλακώνουμε στο αλατόνερο 1-1! ώσπου να βγάλει οτι έχει φάει ....εδώ και μια εβδομάδα ..που λέει ο λόγος.
Η ατροπίνη θα γίνει αμέσως μετά το τέλος των σπασμών του εμετού και αν έχει βγάλει αρκετή ποσότητα τροφών . Αλλωστε επειδή δεν έχει αρχίσει καν η αλοίωση της δηλητηριασμένης τροφής στο στομάχι , θα πρέπει να παρατηρήσουμε καλά τα εμετικά υγρά για να βρούμε τα δηλητηριασμένα κομμάτια που θα φαίνονται καλά. Αυτό είναι και ένα καλό δείγμα οτι ..πάμε καλά. Αμέσως μετά σκέπασμα και κουβάλημα στο γιατρό. Οχι βάδισμα από το σκυλί και ας φαίνεται καλύτερα!
Γιώργος
Πανος K , 31-7-2002
Γεια σας φιλοι,
Βλεπω μεγαλο ενδιαφερον σχετικα με τους συγκεκριμενους αγωνες.
Χωρις να γνωριζω η να συμπαθω τον διοργανωτη τους θα ελεγα πως ο χρονος θα δειξει αν οι αγωνες αυτοι θα φερουν καποια βελτιωση στο ζητουμενο που ειναι η ποιοτητα του κυνηγετικου σκυλου. Αλλωστε πολλα εχουν αναθεωρηθει απο ατομα που κινηθηκαν κοντρα στα κατεστημμενα. Ας δουμε λοιπον το αποτελεσμα .
Τις επομενες 2 εβδομαδες περιπου θα βρισκομαι στην Μακεδονια και πιο συγκεκριμενα μεταξυ Σταυρου και Δραμας. Δυστυχως μαλλον δεν θα προλαβω την εναρξη, αλλα θα εχω καιρο για εκπαιδευτικα. Αν καποιος απο την ευρυτερη περιοχη θελει παρεα (οπως και εγω) ας επικοινωνησει.
Καλες ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!! ,Πανος
Φωτογραφικό αρχείο των σκυλιών μου στην ΥΑΗΟΟ!
Β,Αγγελάκης
ΓΕΙΑ ΣΑΣ , ΩΣ ΝΕΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΘΑ ΕΙΘΕΛΑ ΝΑ ΔΩ ΤΙΣ ΓΝΩΜΕΣ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΚΥΝΗΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ 2002-2003
Π.Κωτάκης
Μήπως γνωρίζει κανείς που επιτρέπεται το Κυνήγι στην Σαλαμίνα.
Kynigos.net , 31-7-2002
Οπως ήδη μάθατε ..αδέλφια η νέα ρυθμιστική βγήκε και είναι και πολύ καλύτερη από την περσινή!
΄Κάτι οι επερχόμενες εκλογές , κάτι η Κ.Σ.Ε ( για να πούμε και του στραβού το δίκιο!) και μας έδωσαν παραπάνω από επέρσυ:
10 ημέρες παραπάνω για τον Αγριόχοιρο
15 ημέρες για τα υδρόβια τον Φλεβάρη +
την Χήνα την Ασπρομέτωπη!
την Φλυαρόπαπια
το Φασοπερίστερο
το κυνήγι του Φασιανού παντού!!!
Και το κερασάκι.....τα ίδια με επέρσι χρήματα για την άδεια

Με τις τοπικές απαγορεύσεις όμως που είναι και το πιο σημαντικό τι γίνεται άραγε , γιατί εφέτος μετονομάσθηκαν τα καταφύγια θηραμάτων σε "καταφύγια άγριας ζωής" και πολλές αλλαγές και απαγορεύσεις ακούμε , όπως για την πέρδικα στον Νομό Αρτας και στην Αρκαδία.
Ολη η νέα Ρυθμιστική στην Σελίδα μας.